Ha a kontroll-lámpa világít, egyértelmű a részecskeszűrő hibajelenség, de ennek hiányában
meg kell tanulnunk olvasni az árulkodó jelekből. Amikor a kocsi
elektromos hibát jelez, megeshet, hogy ez szűrőproblémát jelent (a
hibakód kiolvasásával tudjuk ezt megállapítani). Gyanakvásra adhat
okot, ha azt tapasztaljuk, hogy az autó egyre sűrűbben regenerál (nem
tud jól kiégni a korom). Egy másik látványos megnyilvánulása is lehet
annak, hogy a szűrővel baj van. Amennyiben azt tapasztaljuk, hogy az
autó füstölni kezd (és ez nem volt korábban jellemző), biztosak
lehetünk abban, hogy részecskeszűrő hibajelenség ütötte fel a fejét a
gépjárműben. A motor is beszédes. Ha a fordulatszám nem tudja elérni a
2000-et, a teljesítmény lecsökken, és az autó vészüzemmódba kapcsol.
Ez már inkább súlyosabb esetben fordul elő! Éppen ezért nem érdemes
megvárni, hogy ez bekövetkezzen, inkább a dízel részecskeszűrő
tisztítás a megoldás, melynek lehetőségeiről a terraclean-group.com
weboldalon talál felvilágosítást!